İşlemler 3 adımda yapılıyor
1. Online formun doldurulması, randevunun planlanması
2. Başvuru sahibi tarafından evrakların hazırlanması
3. Başvuru (biyometrik verilerin elektronik ortamda alınması) ve randevu tarihinde görüşme \ nPasaportta hasar var (yıpranma, dökülme dahil), başvuru kabul edilmiyor ve yeni pasaport isteniyor.
Vize başvuruları yalnızca İstanbul ve Ankara'dan randevu alınarak yapılmaktadır. Pasaport işlemleri tamamlandıktan sonra randevu işlemi sırasında seçilen PTT acentesine PTT kargo ile gönderilir ve ancak geçerli bir pasaport ibraz edildikten sonra PTT acentesinden bizzat teslim alınabilir.
Vize ücretleri online olarak kredi kartı ile ödenir veya ABD vize ücretleri uygun bankalara ödendikten ve MRV fatura numarası ile ücretler ödendikten 2 iş günü sonra randevu alınabilir. Başvuru ücreti ödenmeden vize randevusu alınamaz.
İstanbul'da konsolosluğa gelmek için park sorunu olduğundan taksiye binilmesi tavsiye ediliyor. Hatta elektronik ürünler, cep telefonları, tabletler vb. Başvuru yaparken bu tür araçların yanınızda olmaması gerekmektedir.
Kış aylarında açık hava salonu bulunmadığından hava şartlarına hazırlıklı olun.
Parmak izi zaten verilmişse şahsen başvuru yapmanıza gerek yoktur. Başvuru evrakları ve pasaport PTT aracılığıyla İstanbul Ankara Büyükelçiliği veya Başkonsolosluğuna gönderilebilir. İncelemenin ardından pasaportunuz elçilik/konsolosluk tarafından başvuru yaptığınız PTT acentesine PTT Kurye aracılığıyla gönderilecektir.